Stage, Christoffelberg, Bonaire, politie, muziek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mary Mulder - WaarBenJij.nu Stage, Christoffelberg, Bonaire, politie, muziek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mary Mulder - WaarBenJij.nu

Stage, Christoffelberg, Bonaire, politie, muziek

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

10 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Stil zitten doe ik hier niet, das een ding wat zeker is!!!!!

Stage
Vorige week zaterdag moest ik ook aan het werk. Dus ik ben hier wel echt met stage bezig, mocht iemand daar nog aan twijfelen :P :P Maar … er zat wel een leuk kantje aan. Er waren twee collega’s over uit Italië en Colombia, Gustavo en Carlos. We hebben vier dagen in het Engels moeten praten, omdat dat de taal is die iedereen spreekt en verstaat. Ik heb mijn Engels mooi op kunnen halen en weer veel meer bouwkundig Engels geleerd. Ook hebben we veel buiten gelopen op de bouwplaats, de mannen hadden foto’s en gegevens van de bouwplaats nodig. Alles besproken wat eigenlijk niet over de telefoon of mail gaat. Vrijdag na het werk met zijn allen happy hour gevierd bij wet en wild, geniaal en ontzettend gezellig! Zaterdag heb ik met Carlos gewerkt, we hebben zo ons best gedaan s’ochtends af te krijgen wat af moest, zodat we zaterdagmiddag toch nog van het eiland konden gaan genieten :D S’middags zijn we met zijn tweeën naar het strand geweest, heerlijk relaxen. Carlos had nog nooit een frikandel gegeten, die moest geproefd worden. Dus … hebben we dag goed afgesloten: Genietend van een frikandel en cocktail terwijl de zon langzaam in de zee zakt. Hard work, does pay back!!

Bergbeklimmer :P
Ik heb op het hoogste punt van Curaçao gestaan :D Voor echte bergwandelaars zal het een peulenschil zijn, ik vond het een beste klim! Maar het was wel echt de moeite waard. Omhoog was eigenlijk prima te doen, al hoewel je wel een paar keer eventjes moet stoppen om op adem te komen en wat te drinken, want je zweet je de pleures!!! Das niet zo erg, op zich, maar het waait iets en overal heb je bruin stof, dus je komt uiteindelijk als een halve bruine beer weer beneden. Ik heb goed wat foto’s gemaakt, dus jullie kunnen ook van het mooie uitzicht genieten (met dank aan mama. Bedankt voor de extra foto ruimte mam!) Vooral het laatste stukje was echt klimmen, tussen de rotsen door. Je voet hoger neer moeten zetten dan dat je benen lang zijn, maar het voelde wel goed! Boven op de berg hebben we genoten van het uitzicht, wat gegeten en geprobeerd ons vocht gehalte weer een beetje op niveau te krijgen. Na ook een aantal mooie foto’s gemaakt te hebben, begonnen we aan onze afdaling. Zo … ik kon spieren voelen die ik al heel lang niet gebruikt had! De tocht naar beneden voelde ook veel langer. Maar dat kwam vooral doordat je kracht verliest en je jezelf wel schrap moet zetten op de weg naar beneden. Ook al was ik blij toen we weer bij de auto waren, ik had het niet willen missen!!!
Na zo’n wandeling hadden we wel zin in een goede hap eten en drinken. We hebben bij jaanchie’s gegeten. Het stoere aan dat restaurant is dat je een levende menu kaart hebt. Goed eten, lekker drinken en een lokaal bandje voor de sfeer, beter kan niet! En om de dag helemaal goed af te sluiten hebben we nog een verfrissende duik genomen bij grote knip.

Politie koninkrijkspelen
Politie koninkrijkspelen, huh? Tja, als je bij de politie harmonie op Curaçao gaat spelen dan beleef je nog eens wat. Ik zal het uitleggen: Elk jaar worden er de politie koninkrijkspelen georganiseerd tussen Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Maarten, Suriname en Nederland. Dan komt er een groep afgevaardigde politieagenten naar het gast land, om daar bij veel verschillende sporten de eer van hun land te verdedigen. Dit jaar was Bonaire het gast land. Maar er wordt niet alleen gesport, er wordt ook muziek gemaakt. Elk land (dacht ik) neemt ook een muziekkorps mee. De politie harmonie van Curaçao was dus ook uitgenodigd om te komen spelen op Bonaire.

Eigenlijk zo ik eerst niet meegaan, omdat ik hier toch ben om stage te lopen en mijn stage dagen moet vol maken. Maar er was een te kort aan muzikanten, dus ... heb ik woensdag vrij gevraagd op het werk, nog snel een ticket geboekt en zat ik donderdag middag in het vliegtuig richting Bonaire! Wat een avontuur! En wat een korte vlucht! De vlucht zelf duurde maar een kwartier, moet je voorstellen, wat een verschil met de vlucht van Nederland naar Curaçao!! Toen ik op Bonaire aankwam had de politie harmonie er al twee optredens op zitten, maar ik was op tijd om s’avonds mee te spelen op de receptie. Kwamen we daar op de receptie waren er al drie andere groepen die zouden spelen en was er eigenlijk geen ruimte meer voor ons om ook te spelen. Geen probleem, dan maken we er toch een feestje van! Veel van de agenten uit alle landen waren aanwezig, veel mensen om mee te praten. En dat ik dan een politie agent uit Stedum tegen het lijf loop is wel heel toevallig!!! Zij (zijn vrouw en de agent) kunnen Riël en wat blijkt, ik kan hun dochter Esther (de kapster. Zou me niks verbazen als je er nog wat over hoort Riël!). Hoe klein kan de wereld zijn!!
Omdat we dus niet hoefden te spelen, hebben we genoten van de muziek van de andere groepen. Heel veel gedanst, als het goed is krijg daar nog foto’s van. Echt een mooie avond.

Vrijdag moesten we spelen in een buurtcentrum in Rincon, voor kinderen van de basisschool. Erg leuk, die kinderen zijn zo heerlijk enthousiast. Meezingen en klappen. Hein vertelde iets over elk instrument binnen onze groep waarna elk instrument zijn geluid even moest laten horen. Die reacties van de kinderen, geniaal!!! Met onze kleine groep hebben we daar toch een leuk concert kunnen geven. Erg leuk om te doen.

Zaterdag hebben we in een bejaardencentrum gespeelt. Heel anders dan voor kinderen spelen, maar ook hier hebben we een mooi stukje muziek laten horen.
Zaterdagmiddag hadden we vrij. Ik ben samen met Marion en Peter over het eiland gereden. We hebben de slavenhuisjes bekeken, de zoutpannen gezien. Ook zijn we veel flamingo’s (daar staat Bonaire om bekend, de vele flamingo’s), wilde ezels en geiten tegen gekomen. Een erg mooi gebied. Ook hier heb ik foto’s van, dat maakt het toch wat duidelijker :P
S’avonds zijn we (= Caroline, Ria, Peter en ik) wezen stappen, we hebben de sterren van de hemel gedanst, heerlijk!

Zondag was helaas al weer de laatste dag. Spullen weer in pakken, nog 1 keer met de hele bende samen eten en dan naar het vliegveld om weer naar huis te vliegen. Naar huis, want zo voelt Curaçao al voor mij.

Was een heel tof (lang) weekend, maar ik zou niet op Bonaire willen stage lopen. Daar voor is het te rustig en te weinig te beleven. Maar als je echt voor je rust op vakantie gaat is het een ideale plek.

Alweer een week voorbij
Ik ben al een week bezig om dit verhaal compleet te krijgen, maar ik heb zoveel te doen dat er eigenlijk steeds weer iets bij komt om te vertellen :S Tis wat!

Het enige wat ik nu nog even wil vertellen is dat ik volgende week al mijn laatste les salsa van level 1 heb. Over 2 week dans ik dus al in level 2! Hoe cool is dat?!

Vrienden, familie, bon weekend,
Ik wacht op de leuke reacties!

Ciao

  • 11 Oktober 2009 - 04:21

    Riël:

    Hee Mary,

    Wat weer een leuk verhaal zeg :P duzzzz haha zomaar mensen uit Stedum tegen komen, waren dat Arend en Hillie??? haha grappig zeg.. krijg er vast nog wel wat over te horen..
    Hoop dat ik je snel weer spreek op hyves :)

    Liefs xxx en dikke knuffel van mij

  • 11 Oktober 2009 - 11:47

    Abel:

    Mooi verhaal en prachtige foto's en een leuk filmtje van het opstijgen.
    daddy

  • 11 Oktober 2009 - 17:32

    Pieter:

    Hoi Mary,

    Ik kreeg van je vader de link van je website. Ik had al iets gehoord van tante Trijn dat jij op stage was, maar ik wist alleen niet waarheen. Nu dus wel. In een woord geweldig! Ik heb alles inmiddels gelezen en bekeken, nou ik kan hier alleen maar van dromen.

    Geniet er van en ik zal je blijven volgen. Ik zal het tante Trijn ook even laten zien.

    Ik moet maar in het politieorkest van Groningen, misschien kom ik er dan ook nog eens.

    Heel veel plezier.

    groetjes van Pieter en familie.

  • 13 Oktober 2009 - 17:15

    Tanja:

    heey zuss,
    Vet mooi verhaal man!:D Lijkt me idd wel mooi om te zien!!:D
    En filmpje van take-off was ook super!!!!
    Tot snel
    Dikke knufff je zussie

  • 20 Oktober 2009 - 18:16

    Goanne:

    Heey laiverd,

    Wat en geweldige belevenissen. Je mail van je verhaal stond al een week in mijn mail box maar nu eindelijk heb ik hem gelezen. Het duurde even maar heb toch echt alles gelezen.
    De foto's zijn erg mooi (hebben ook wel wat weg van aruba). Zou zo bij je langs willen komen. Alleen denk ik dat dat hem niet meer gaat worden, had ook niets beloofd aan je.

    Doe de groeten aan Peter en kijk nu alweer uit naar je volgende reisverslag.

    O ja succes nog even met stage lopen.

    Liefs Goanne

  • 26 Oktober 2009 - 08:27

    Joris Hesselink:

    Hej Mary,

    klinkt goed, die verhalen over stage! Schiet het al op met Dennis z'n 'topproject'? Ik heb voor jou stage gelopen bij Dennis, en aan hetzelfde project gewerkt. Schiet het al op met de bouw? Fundering al klaar? Ik ben benieuwd naar de foto's ervan!
    doe Dennis en Jan-Kees de groeten.

    groeten, Joris

  • 26 Oktober 2009 - 09:08

    Lieneke:

    Hallo Mary

    Eindelijk je verslagen toch maar eens gelezen het kwam er gewoon niet van. Zeer boeiend. Wij wensen je daar nog heel veel plezier en groeten aan Peter.

    Johan, Lieneke, Gert en Alma.

  • 29 Oktober 2009 - 10:45

    Marijke:

    Heb je dat filmpje met je telefoon gemaakt? Dat mag helemaal niet in een vliegtuig. Vandaar dat neergestort vliegtuigje vorige week. Mary en dr telefoon. Kijk zo kom je het nieuws achter het nieuws te weten. Nee grapje natuurlijk. Wicht ik vind het hardstikke leuk dat je daar zoveel doet. En dat je zulke leuke verhalen schrijft. Heel veel plezier nog in de resterende tijd en ik wacht op de volgende avonturen

    groetjeees

  • 30 Oktober 2009 - 18:55

    Ragnhilde Van Dijk:

    hallo Mary.

    ik ben de dochter van Peter van Dijk en heb eindelijk je site gevonden haha.
    ik wens je er heel erg veel plezier en geniet ervan hoor.
    hoop dat je stage goedgaat en dat je met ene flinke 10 mag slagen.

    zelf ga ik straks ook op reis maar dat verteld me vader je vast wel.

    geniet van curacao !!!!!

    groeten Ragnhilde van Dijk.

    www.Ragnhilde.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mary

Hay allemaal, Mijn avontuur begint op 14 augustus, dan ga ik voor 6 maanden naar Curacao. Ik ga daar stage lopen bij aannemersbedrijf, een echte bouwvrouw! Vanaf de 14de kun je hier al mijn avonturen tijdens stage en daarbuiten lezen. Curacao, beware ... here I come!!! =) Mary

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 13642

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2009 - 10 Februari 2010

Mary op Curacao

Landen bezocht: