Al halverwege ... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mary Mulder - WaarBenJij.nu Al halverwege ... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mary Mulder - WaarBenJij.nu

Al halverwege ...

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

26 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik weet het, eigenlijk is het al te lang geleden dat ik jullie weer wat heb vertelt over alles wat ik hier allemaal uitspook. Maar er is hier ook zoveel te beleven!

Voor dat ik begin wil ik jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn verhalen en de reacties! Familie die niet precies wisten waar je heen ging, vrienden die je nu te weinig spreekt, mensen die je alleen van naam kent, mensen die je nog nooit hebt ontmoet, thanks!! Dat maakt het schrijven van deze verhalen leuk om te doen. Dus ik blijf schrijven (ook al zit er soms iets teveel tijd tussen =) En het is voor mezelf als ik terug ben en weer in het Nederlandse ritme en klimaat zit ook leuk om terug te lezen.

Halverwege, dat betekend … dat pap en mam voor 2,5 week langs komen om te zien hoe het hier is en vakantie te vieren. Gezellig!!! Samen hebben we veel dingen ondernomen, mooie dingen gezien, gerelaxt op het strand en ga zo maar door. Over een aantal van onze belevenissen zal ik jullie wat vertellen en natuurlijk over de dingen die ik in de weken ervoor nog heb beleeft.

Halloween
Je kan merken dat Curaçao dichterbij Amerika ligt. Je wilt niet weten hoeveel fastfood ketens hier zitten! KFC, Burger King, McDonald’s, Pizza Hut … En niet van allemaal één, nee, als je hier een kaart van Curaçao openvoud zie je meteen wel een stuk of 20 aangeven staan. Beetje veel naar mijn idee, maar het zal wel uit kunnen anders zaten ze er vast niet meer allemaal!

Waar ik eigenlijk wat over wilde vertellen is Halloween. Bij ons (in Groningen dan) hebben we Sint Maarten, hier op Curaçao vieren ze Halloween en als ze hier iets vieren dan doen ze het ook meteen goed! Voor de kinderen zijn er overdag allemaal feestjes en dergelijke georganiseerd en s’avonds zijn er voor de oudere jeugd en volwassenen verschillende feesten. Een heleboel Halloween party’s met verschillende DJ’s en artiesten, voor iedereen wat wils. En natuurlijk het belangrijkst van allemaal, iedereen komt verkleed! Als je je dan niet verkleed hebt voel je je volgens mij ook heel ongemakkelijk.
Als ik iets doe, doe ik het ook helemaal, duss … ik heb me ook in een leuk pakkie gestoken (wat binnen mijn budget paste :P). Verkleed als een engeltje in een wit jurkje (!) en met babyroze (zo niet mijn kleur) vleugels en orau, heb ik een super Halloween party meegemaakt. Echt iets om niet weer te vergeten! Heb alleen de foto’s van die avond nog niet kunnen vinden op internet, maar die vind ik nog wel.

Family day
Om de zoveel jaar organiseert Jansen de Jong een familie dag. Op zo’n dag maak je je collega’s anders mee en leer je ze echt kennen en hun familie. Dit jaar hebben ze een deel van Cas Abao afgehuurd. Cas Aboa is een van de grootste stranden op Curaçao. Op het strand stonden allemaal strandtentjes waar je eten en drinken kon halen en een aantal waar je onder kon zitten en relaxen. Verder hadden ze er voor gezorgd dat er de hele dag voor iedereen, van jong tot oud, iets te doen was. Zo kon je een spelletje domino spelen, kajakken, ravotten op de watertrampoline, ritje op de bananenboot maken of gewoon relaxen en kletsen.
Mijn top drie van belevenissen van die dag:
- Meedoen met een spelletje dat je nog nooit gespeeld hebt en dus niet weet hoe het werkt en dan toch nog een mooie prijs mee naar huis nemen!
- Dat er andere werknemers binnen het bedrijf vragen van wie je de dochter bent en ze dan vertellen dat je een collega bent! - Is dat je vader? Waar zijn je ouders dan? Werk je hier?? – Geniaal!!
- Twee keer met de speedboot met de banaan er achter mee kunnen. Het laatste ritje was zo onwijs. Vol gas, achterste voren (dus niet kunnen zien wat er komen gaat) en dan ook nog proberen te blijven zitten!

Regatta
Dit jaar is er voor de tweede keer op Curaçao een Regatta georganiseerd. Een heleboel zeilboten, in allemaal verschillende soorten en maten. Erg mooi om te zien. En Mary zo Mary niet wezen, als ik het niet voor me kaar kan krijgen om op een boot te komen die ook mee doet aan de wedstrijden. Nu heb ik niet meegevaren, maar ik heb er toch op gezeten! Weer nieuwe mensen ontmoet en heerlijk gegeten.

Op het vliegveld
Ik heb het vliegveld van Curaçao inmiddels (veel) vaker gezien dan Schiphol. 9 november heb ik mijn ouders van het vliegveld opgepikt voor hun welverdiende vakantie op Curacao en bezoek aan mij. Uiteindelijk heb ik ze met een dik uur vertraging een knuffel kunnen geven. Echt heel fijn om na zo’n (toch wel) lange periode pap en mam voor 2,5 halve week op het eiland te hebben! Het tofste van alles, ik heb nog 2 dagen vrij, dus we kunnen ook samen nog een aantal dingen doen.

Salsa
Baila, baila, baila … Het is zo onwijs tof om te doen! Inmiddels heb ik level 2 van de salsa lessen hier ook afgerond en mag ik nu toch echt zeggen dat ik een aardig stukje kan salsa dansen. De basis stappen zijn nu uitgebreid naar ingewikkelde stappen, patronen, handbewegingen en draaien. Ik kan nu de dansvloer opstappen met het gevoel dat ik wat stoers kan laten zien. :D Pap en mam zijn een van de lessen mee geweest en hebben een aantal foto’s gemaakt, ze zijn donker, maar het geeft een indruk (hoop ik). Het is nu alleen jammer dat level 3 pas in januari start, want ik heb er nog lang geen genoeg van :D Ik zit er ook sterk aan te denken om straks in Nederland gewoon te blijven dansen. Stephen (= de dansleraar) had helemaal gelijk. Als je er aan begint en je vind het leuk, dan raak je verslaafd!! :P

Klein Curaçao
Één van de dingen die ik bekeken heb samen met pap en mam is klein Curaçao. Ik was er zelf ook nog niet geweest, ik dacht dat bewaar ik tot pap en mam hier zijn. Het was een hele mooie dag. We moesten om 6.45 uur bij de boot verzamelen. Na een boot tocht van dik 2 uur konden we eerst van een lekker ontbijt genieten op klein Curaçao. Na het ontbijt hebben we (=pap, mam en ik) een rondje eiland gedaan. De vuurtoren bekeken en naar het vergaande schip gelopen. Wat een mooi eiland! Hierna hebben we een strandbedje opgehaald en hebben we een duik genomen en zijn we op het strand gaan liggen om even op adem te komen. Onze rust werd ruw gestoord toen we werden geroepen om te komen eten. Vlees van de BBQ en salade, rijst en fruit (in overvloed) erbij, heerlijk! Er was ons vertelt dat je hier ook heel mooi kon snorkelen en dat je ook een goede kans had om zee schildpadden te zien. Dat hoef je maar één keer te zeggen. Wij vol goede moed het water in met de snorkels op. Boel mooie vissen, heleboel verschillende kleuren en groottes. We wouden het bijna opgeven tot ik een por krijg van mam, een schildpad en een hele mooie! Wit met rood lijkt het, magnifiek! Uiteindelijk hebben we in totaal drie verschillende schilpadden gezien. Zo cool!!
Inmiddels hebben we zolang in het water gelegen dat het al weer tijd is om in te pakken en naar de boot te gaan. Na een rustige terugreis komen we om ongeveer 18.00 uur uitgeput maar nog nagenietend van een hele mooie dag weer aan op Curaçao.

West punt
Een andere locatie op het eiland die ik bewaard het tot pap en mam hier zouden komen, is westpunt. Iedereen zegt dat je daar ook geweest moet wezen. Westpunt is vanaf mijn huis een dik uur rijden, wat toch best een lange zit is op een eiland. Bij westpunt heb je de watemula. Geisers door opspattend zeewater. Als je op een bepaald punt stond kon je een regenboog zien verschijnen. Heel cool! We hebben een heel stuk over een onverharde weg moeten rijden om er te komen, maar we kunnen nu wel zeggen dat we op het meest westelijke puntje van het eiland zijn geweest!

Playa hier, playa daar, playa overal :P
Als je hier op Curacao komt wil je natuurlijk ook naar het strand. En hier zijn nogal wat strandjes! Ze allemaal bezoeken lukt niet, omdat het er erg veel zijn en omdat een aantal strandjes maar amper bereikbaar zijn. De stranden die we bezocht hebben zijn: Caracasbaai, Grote Knip, Mambo beach, Daaibooibay en Cas Abao. Verder zijn we ook nog langs andere stranden gereden, maar daar hebben we niet gezwommen en gezeten. Volgens mijn ouders klopt het beeld van de stranden wel die de plaatjes je geven. Wit strand, palm bomen, hutjes en een kristal helder blauwe zee.

Einde van de vakantie
Jammer genoeg komen aan alle leuke dingen een einde. Ook aan de vakantie van pap en mam hier op het eiland is een einde gekomen. Vanmiddag (woensdag) heb ik ze op het vliegveld afgezet en op dit moment dat ik zit te schrijven zullen ze ergens boven de oceaan vliegen. Ik vind het echt super dat ze hier zijn geweest. We hebben een boel dingen ondernomen en ik heb weer even van mijn familie kunnen genieten! Onwijs gezellige dagen hier gehad. En het mooiste van alles: Pap en Mam komen hier zeker nog eens terug, zeiden ze, zo goed is het bevallen!

Ik hoop dat jullie genieten van de verhalen en check ook zeker de foto’s!!

Ayó,
Liefs,
Mary

  • 27 November 2009 - 14:52

    Mams:

    Het was echt super om samen meet jou die dingen te doen. We hebben ook genoten op curacao,van het mooie weer en de rust.Het is hier in nederland heel koud,terug gaan naar het mooie eiland doen we zeker nog een keer. Je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt Mary
    mams

  • 27 November 2009 - 17:27

    Ragnhilde.:

    Hola Mary.

    zo te lezen geniet je van de tijd in Curacao.
    ik wens je nog een fijne tijd en geniet lekker van de stranden en de zon haha.

    groeten Ragnhilde

  • 30 November 2009 - 07:28

    Marijke:

    Wat ontzettend leuk dat je ouders langs zijn geweest zeg. Kun je er weer een tijdje tegen aan. Maak er nog even een mooie tijd van en maak vooral veel foto's. Over een jaar zit je weer in nederland met de koude winter en denk je hmmm. vorig jaar he.... was wel erug lekker. Kun je lekker de kachel op stoken met een glas rumcocktail erbij en de foto's en wegdromen maar.
    Ik zal ook es even mijn fotoboek opzoeken.....

    groetjes

  • 02 December 2009 - 23:21

    Riël:

    Hee :D

    Weer super verhaal!! Over 13 nachtjes kun je verhaal schrijven waar ik ook in voor kom :D:D Heb super veel zin om dan naar je toe te gaan..whaaaa!!! :D
    Tot snel..

    xxx

  • 07 December 2009 - 12:43

    Goanne:

    Heey laiverd

    Wat een belevenissen. Als ik dit zo lees wil ik ook zeker nog een keer naar Curacao. Helaas kan ik je niet komen bezoeken maar je kunt me zeker als je weer terug bent tips geven van waar ik echt heen moet gaan.
    Geniet er nog even van want nu gaat het echt hard nu je alweer over de helft bent.

    Tot over een 65 dagen hahaha.

    Liefs Goanne

  • 07 December 2009 - 13:22

    Geert-Jacob En Imke:

    Hoi Mary,
    Ik had je URL gekregen van Abel. Leuk hoor wat je allemaal meemaakt en hoe je het beschrijft.Hier aan de andere kant van de wereld in Seoul gaat het ook prima naar de zin. Enkel is de zomerse warmte nu over en zitten we aan het begin van de winter.
    Geniet er nog even van, want de tijd vliegt en voor je er aan denkt is het weer voorbij.
    Groetjes
    GJ en Im

  • 19 December 2009 - 14:26

    Henk Wieenga:

    Heel mooi.jammer dat ik niet eerder heb gekeken.
    Veel plezier .
    Groet Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mary

Hay allemaal, Mijn avontuur begint op 14 augustus, dan ga ik voor 6 maanden naar Curacao. Ik ga daar stage lopen bij aannemersbedrijf, een echte bouwvrouw! Vanaf de 14de kun je hier al mijn avonturen tijdens stage en daarbuiten lezen. Curacao, beware ... here I come!!! =) Mary

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 13653

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2009 - 10 Februari 2010

Mary op Curacao

Landen bezocht: