Tijd voor een update! :P - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mary Mulder - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! :P - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mary Mulder - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update! :P

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Mary

16 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Tjonge, wat vliegt de tijd! When you’re having fun!
Heb al weer zoveel gedaan, gezien, geleerd en beleeft, dus het is weer tijd voor een nieuw verslag.

Politieharmonie
Ik heb mijn eerste optreden overleeft :P Ging echt op zijn Curaçaos! We moesten om half zes op plek van optreden verzamelen en om zes uur spelen (s’avonds…). Om bij het begin te beginnen heb ik er voor gezorgd dat iemand mij op kwam halen, want als ik zelf had moeten rijden was ik bij voorbaat te laat geweest. Ik neem graag een toeristische route, zullen we maar zeggen, al wordt het al wel beter. Ria, de fluitiste kwam mij op halen, we waren goed op tijd op plek van bestemming. Langzaamaan kwamen er steeds meer muzikanten, maar geen mensen van de organisatie te zien. Je raad het al, we stonden voor een hek dat nog goed op slot zat! Nou ben ik er inmiddels al wel aangewend dat alles hier wat langer duurt als in Nederland, maar dit duurde toch wel heel lang.
We moesten spelen op een festival, als ik het goed heb in Otrabanda, dus er waren wel meerdere bandjes en muzikanten. Daar zijn we met een groepje muzikanten van de politieharmonie gaan kijken. Om iets voor zevenen ging dan eindelijk het hek open en konden we ons installeren. Inmiddels was er al wel een uur van ons optreden af en konden we niet het hele programma doorlopen, maar het publiek heeft genoten en das het belangrijkst! Voor mij was het wel anders dan andere optreden, sommige nummers had ik nog nooit eerder gespeeld. Maar als groep zijnde hebben we ons er toch door heen geslagen en een mooi concertje gegeven. Na ons concertje ben ik met Peter nog langs andere bandjes enzo gelopen, erg leuk! Vooral degene met de plaatselijke muziek. We hebben een heel stuk gelopen, door Kura Hulanda en Otrabanda. Meteen weer een boel plekjes gezien. Altijd mooi als je met mensen op stap bent die het eiland al kennen, dan zie je toch andere dingen.

Salsa …
Dames en heren, dit moment, 19.20 uur 10 september ’09, ga je niet meer vergeten. Je eerste salsa les, je raakt er aan verslaafd of je vind het niks, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! De eerste woorden van onze salsa leraar. Dichter bij de waarheid kon hij niet zitten, ik ben verslaafd! :D Salsa dansen, ik vind het geweldig! Het was een proefles salsa dansen en ik ben heel blij dat ik heen ben gegaan. Morgen sta ik er weer, kom maar op! Afgelopen donderdag hebben we alle basis stappen geleerd. Nu vijf weken elke donderdag salsa les, om ook de iets moeilijker en ingewikkelder stappen te leren en onder de knie te krijgen. Als ik terug kom in Nederland kan ik in ieder geval een beetje salsa dansen en de merengue, de plaatselijke dans. Stoer toch?!!

Files!
Serieus… Zo’n klein eiland en zó vaak in de file staan, niet normaal. In Nederland heb ik nog nooit zo vaak in de file gestaan! Maar de mensen hier moeten, net zoals in Nederland, allemaal op het zelfde moment de zelfde kant op. Nu zijn de meesten wegen hier niet zo denderend en loopt de infrastructuur hier een beetje achter, maar toch … Ik verbaas me er elke dag weer over.

Fausto’s verjaardag
Anderen stagiaires gaan zaterdags naar mambo enzo. Ik niet, ik heb een verjaardag. Dat krijg je als je er een ‘familie’ bij hebt gekregen! En mij hoor je niet klagen hoor! Ik maak nieuwe vrienden en kom op andere plekken. Geniaal toch! Mijn camera is eindelijk aan het werk geweest.

Zon, zee, strand, wat een heerlijke combinatie!!!
Afgelopen zondag ben ik met Peter, Jonathan, Maryladi en Yules naar Santa Cruz geweest. Beter kun je een zondag niet besteden volgens mij. Een beetje zwemmen, spelen, snorkelen, genieten van de zon (verbranden, ondanks insmeren …) wat wil je nog meer! Check de foto’s, die spreken voor zich.

Stage
En als je nou dacht dat ik overdag niks uitvoer dan heb je het mooi mis! Top projectje, zoals Dennis aldoor gekscherend zegt. Ik leer een boel en ik krijg een groot stuk verantwoordelijkheid, das wel even wennen. Maar ik ga de uitdaging aan! Over een jaar bestaat de kans dat ik het ook allemaal zelf moet doen, dan is het toch mooi als je hier een beetje werkervaring op kunt doen. Vanavond is er een mannetje uit Colombia geland en morgen komt er een mannetje uit Italië. Engels, bouwkundig Engels praten en zorgen dat iedereen weet wat ie moet doen, waar, met wie en hoe. Erg tof. Het enige nadeel, ze zijn hier maar een paar dagen en moeten eigenlijk alles zien en weten, dus … moet ik zaterdag ook aan het werk. Het commentaar dat ik hier om mij heen krijg: ‘Zo, jij bent een serieuze stagiaire’. En niet alleen omdat ik nu toevallig zaterdag ook moet werken, maar omdat ik tussen de lokalen zit, ik wil alles weten en alles zien. En dan vooral de dingen die stagiaires normaal gesproken niet zo snel zien of meemaken. Dat maakt het nou juist zo leuk, écht het eiland en de mensen leren kennen!

Poeh, ik zit al weer ruim over een A4tje heen … Volgens mij ben ik ook weer alles kwijt.
Colombianen en Italianen op Curaçao de wegwijzen, terwijl je hier zelf net een maand zit.
En zondag de Christoffelberg beklimmen, zoals het nu lijkt. Dus er is straks weer genoeg te vertellen.

Voor nu, dushi drumi en bon dia,
Mary

  • 17 September 2009 - 05:57

    Majo:

    he daar,

    leuk om te lezen hoe mooi, leuk en leerzaam het daar is, en aan de foto's te zien kan t ook niet anders.... heerlijk;-)

    Hier in nederland is het rustig, zomer is voorbij en iedereen is weer hard aan het werk;-0

    tot het volgende verslag, Knuff Majo

  • 17 September 2009 - 11:32

    Ina:

    gweldig mooi verslag

  • 17 September 2009 - 16:12

    Zussie:

    heey,
    Ben blij dat nog steeds zo leuk is daar!:D
    Kijk al weer uit naar je gesprekje zondag!!
    Werk ze nog en spreek je snel:D
    Dikke kus

  • 18 September 2009 - 09:18

    Goanne:

    Alloa,
    Wat weer leuk om te lezen, je maakt me helemaal jaloers. lekker de hele dagen zon, zee en strand wie wil dat nou niet. en o ja af en toe nog een beetje stage lopen hahaha. Nee hoor jij loopt stage en af en toe zwemmen al zou anders om niet verkeerd zijn.
    Goed ik loop weer eens dom te lullen.
    Geniet er nog maar lekker van (al kijk ik er weer naar uit om een knuffel te kunnen geven).
    Zal binnen kort eens kijken naar een vliegticket maar beloof niets hahaha.

    Tot over 145 dagen hahaha ;)

    Liefs Goanne

  • 20 September 2009 - 08:35

    Wilma:

    Ik vind het erg leuk zoals je verslag doet van je leven daar, heb ervan genoten,geniet van alles wat je daar beleeft.
    kijk nu al uit naar je volgende verslag. groetjes Wilma.

  • 20 September 2009 - 16:04

    Gerda:

    Heey,

    Leuk om je verslag zo te lezen (hele originele opmerking he).

    Zelfs de foto van "stage" ziet er best vakantieachtig uit ;) heldere lucht, mooi blauw water en wit zand ;)

    Veel plezier!

  • 03 Oktober 2009 - 09:03

    Fimmy:

    Beetje laat je verslag gelezen. Je leest in het verslag, hoe intens je geniet en dat je steeds meer zelfstandig wordt. Kijk al weer uit naar het vervolg. Super en een knuf

  • 20 Oktober 2009 - 11:59

    Jans:

    Eindelijk erom gedacht om jou verhalen te lezen.
    Wat een leuke ervaringen doe jij op zeg.
    Héél veel plezier en groet Peter.
    Jans

  • 04 November 2009 - 11:38

    Annemarie:

    he mary,
    leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Heb je wel genoeg aan 24 uur per dag.
    fijn dat alles zo goed gaat. volgens mij vliegt je tijd voorbij daar.
    muzikale groetjes annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mary

Hay allemaal, Mijn avontuur begint op 14 augustus, dan ga ik voor 6 maanden naar Curacao. Ik ga daar stage lopen bij aannemersbedrijf, een echte bouwvrouw! Vanaf de 14de kun je hier al mijn avonturen tijdens stage en daarbuiten lezen. Curacao, beware ... here I come!!! =) Mary

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 13651

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2009 - 10 Februari 2010

Mary op Curacao

Landen bezocht: